Raiffeisen bankártyás tájékoztató

Bankkártyás fizetési tájékoztató

Webáruházunk a Raiffeisen Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a Raiffeisen Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a Raiffeisen Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást.


A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Üdvözlünk a Raiffeisen Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheted biztonságos módon vásárlásod.


Mire figyelj a vásárláskor?

  • Olvasd el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozd át a Webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják adataid biztonságát!Tartsd nyilván a vásárlásával kapcsolatos adataidat!
  • Tartsd nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adataidat! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsd, hogy titkos kártyaadataidhoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használj olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!

A biztonságról
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a Raiffeisen Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a Raiffeisen Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák
A Raiffeisen Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

  1. A Webáruház oldalán választod ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánod teljesíteni.
  2. Ezt követően átkerülsz a Raiffeisen Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadataidat szükséges kitölteni.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatod el a tranzakciót.
  4. A fizetést követően visszatérsz a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kapsz visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a Raiffeisen Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben nem kerülsz visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattintasz, ill. bezárod a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülnél az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kívánsz tájékozódni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal.

Gyarkan ismételt kérdések

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
 
KÁRTYAELFOGADÁS
 
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A Raiffeisen által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
 
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
 
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
 
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
 
FIZETÉS FOLYAMATA
 
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Te indítod el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankod zárolja a kártyádon. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
 
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról kapsz ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
 
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
 
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
 
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
 
Kártya jellegű hiba
•         A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
•         A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
•         A kártyahasználat tiltott.
•         A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
•         A kártya lejárt.
 
Számla jellegű hiba
•         Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
•         A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
 
Kapcsolati jellegű hiba
•         A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbáld meg újra.
•         A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbáld meg újra.
 
Technikai jellegű hiba
•         Amennyiben a fizetőoldalról nem tértél vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
•         Amennyiben a fizetőoldalról visszatértél, de a böngésző"back","reload" illetve"refresh" segítségével visszatérsz a fizetőoldalra, tranzakciódat a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
 
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal.
 
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
 
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban nem tértél vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyádon, a foglalás feloldásra kerül.
 
BIZTONSÁG
 
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
 
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően a kereskedő honlapjára jutsz vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngésződ figyelmeztet, hogy a titkosított csatornát elhagytad. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
 
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
 
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A Raiffeisen Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
 
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A Raiffeisen Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén a kártyakibocsátó bankodtól esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kaptál ilyet, hagyd üresen a mezőt


Gyakran ismételt kérdések

Cserélhető az élmény, ha esetleg nem nyerte el az ajándékozott tetszését?
Egy esetlegesen rosszul megválasztott élményajándék helyett egy másik élmény választását segítjük...elolvasom
Meddig használható fel a voucher?
Vásárlástól számítva általánosságban 12 hónap áll rendelkezésre a voucher felhasználását illetően...elolvasom
Hogyan tudok időpontot foglalni az élményre?
Időpontfoglalás kizárólag az élmény megvásárlását követően lehetséges! Az adott program szolgá...elolvasom
Meggondoltam magam, van pénzvisszafizetés?
Amennyiben valamilyen oknál fogva szeretnél elállni a vásárlástól, úgy a vásárlástól számítva 15 ...elolvasom
Mit kell tudni az élménykártyáról?
Abban az esetben ajánljuk élménykártyáinkat ha nem tudod eldönteni, hogy mely élménnyel is szeret...elolvasom
Mi az az élménycsomag?
Élménycsomagjainkban több élmény közül választhat az ajándékozott, így ha nem szeretnéd vagy nem ...elolvasom
Nem kaptam számlát, csak bizonylatot, miért?
A vásárlások alkalmával szolgáltató partnertől függően állítunk ki számlát ill. bizonylatot. Kizá...elolvasom
Hogyan tudom beváltani az élménykártyámat?
Élménykártyád beváltásához csupán ki kell választanod webáruházunkban azt az élményt, amin szeret...elolvasom
Mikor kapom meg a megrendelt élmény voucherét?
Amennyiben GLS vagy Express One futárszolgálattal kérted a lakcímedre a rendelésed, azt a futársz...elolvasom
Személyesen szeretném átvenni a rendelésem, mikor mehetek érte?
Ha kaptál már a megrendelésedről rendelés visszaigazoló emailt, akkor nyitvatartási időn belül bá...elolvasom
Ár vagy név szerepel a megvásárolt voucheren?
Nem. Sem ár, sem név nem szerepel a vouchereken, csak az élmény leírása, néhány fontos tudnivaló ...elolvasom
Kaptam egy vouchert, hogyan tudom regisztrálni?
Az ajándékba kapott vouchert honlapunkon kell regisztrálnod, majd megkapod emailben azt az utalvá...elolvasom
Nem látom a voucheremen a szolgáltató elérhetőségét, miért?
Ha konkrét élményre szól a vouchered, ez valószínűleg azért lehet, mert nem regisztráltad még be ...elolvasom
Regisztrálni/aktiválni szeretném voucheremet, de azt írja ki, hogy a voucher nem található vagy lejárt voucher. Mit tegyek?
Amennyiben Foxpost automatánál vagy futárnál fizetted rendelésed az átvételkor, akkor pár nap elt...elolvasom