Ferrari élményvezetés: az egyik legelismertebb sportautó története
Ferrari vezetés: a kezdetek
Pályafutása alatt a Ferrari név bőven kivette a részét az autóversenyzésben. Ezen belül is főleg a Forma 1 díjakon számottevő a teljesítménye, mivel hozzá köthető a legrégebbi és egyben legsikeresebb csapat. Nem véletlenül lett a Ferrari a luxus, a gyorsaság, és a jólét szimbóluma.
Azt azonban nem sokan tudják, hogy amikor valaki részt vesz egy Ferrari élményvezetésen, akkor nem egy olyan autóba ül bele, amelyet elejétől fogva versenyzésre terveztek. Amilyen sikeres lett később a Ferrari, olyan bizonytalanok voltak a kezdetei, és csak később konszolidálódott egy mindenki által elismert márkává.
A „Scuderia Ferrari” céget 1929-ben hozta létre Enzo Ferrari, amelynek akkori fő profilja amatőr versenyzőknek a szponzorálása volt. Ekkor még Alfa Rómeó versenykocsikban készítettek fel sikeresen sok pilótát, és csak 18 évvel később, 1947-ben látta meg a napvilágot az első hivatalos, a mára már szinte mindenki által ismert logóval ellátott Ferrari autó. A védjegyét egyébként „Cavallino Rampante” néven tartják számon, ami olaszul „ágaskodó lovacskát” jelent.
A cég alapításakor Enzo Ferrarit ugyanis nem érdekelte a verseny- és sportautók előállítása. Amikor 1939-ben otthagyta a céget, 4 évig nem is használhatta a Ferrari nevet versenyautózással kapcsolatos tevékenységekben. Így született meg 1 évvel később az első „nem hivatalos” Ferrari autó Tipo 815 néven. A Ferrari névtől való megvonás csak egyike volt azoknak az akadályoknak, amelyek megnehezítették Enzo Ferrari dolgát. 1943-ban tombolt még a II. világháború, és porig lett bombázva a Maranello-ba költöztetett cég. Ily módon újabb 4 év csúszás kellett ahhoz, hogy megszülethessen az olasz legenda.
A kezdeti nehézségek és az azt követő munka azonban meghozták az eredményt: 2014-ben a Brand Finance a világ legerősebb márkájaként értékelte a Ferrarit. Így jutottunk el odáig, hogy ma már hazánkban is kipróbálhatjuk ezt az utánozhatatlan autót egy Ferrari vezetés kuponnal.
Ferrari 458 Italia vezetés: adrenalin vadászat az olasz legenda társaságában
A Ferrari 458 Italia-t 2009-ben mutatták be először a Frankfurti Autószalonon. Az autónak minden egyes elemét oly módon tervezték, hogy jelképezze azt a tudást, amit a Ferrari felhalmozott a versenyautózással kapcsolatban. Egy biztos, aki ezt a Ferrari vezetést ajándékba kapja, az nem fog tudni mit kezdeni magával örömében!
Egy Ferrari élményvezetésére jobb, ha lelkileg is felkészülünk, az olasz szuper sportautó ugyanis 3,1 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, ami majdnem olyan érzés, mintha katapultálnának minket. Bármennyire is el lehet gyönyörködni a fényűző bőrborítású műszerfal formáiban, jobb, ha nem vonja el a figyelmünket túl sokáig a Ferrari szépsége. Ugyanis amint megszólal a 4500 cm3-es 570 lóerős V8-as motor, gyorsan észhez kell térnünk, hogy úrrá tudjunk lenni az olasz legenda fölött. Külön érdekesség, hogy ez volt az első olyan középmotoros autója a Ferrarinak, amely közvetlen üzemanyagbefecskendező-rendszerrel rendelkezik, ami még nagyobb teljesítményt eredményez. Ez azt jelenti, hogy ezzel a szépséggel akár 338 km/h sebességgel is száguldhat egy pilóta a versenypályán.
Ferrari élményvezetés a Hungaroringen
Ha pedig igazán bele akarjuk élni magunkat egy profi Forma 1-es pilóta szerepébe, akkor egy Ferrari élményvezetést a Hungaroringen is kipróbálhatunk, Magyarország legmodernebb autóverseny pályáján. Itt rendezik meg 1986 óta a Formula 1 nagydíjat.
Attól sem kell tartani, ha netán „szűz” kezekkel szeretnénk próbára tenni magunkat a Ferrari 458 élményvezetésen. A száguldozáshoz ugyanis több, mint profi instruktorok nyújtanak majd segítséget: a helyszínen minden szerencsés résztvevőt várnak majd sok szeretettel a Zengő csapat pilótái!
Ha közelebbről megismerkedne az olasz legendával, vagy egy másik szuper sportautóval, akkor nézzen szét élményvezetés kuponjaink között!