Forma autó vezetés a Hungaroringen: száguldjon ugyanúgy, mint egy versenypilóta!
A forma autó vezetésről
A Forma-1 Grand Prix (nagydíj) tulajdonképpen a világ legrangosabb nemzetközi autóverseny sorozata. Ezen a világbajnokságon csak olyan versenyautók vehetnek részt, amelyek egyetlen egy üléssel, és nyitott karosszériával rendelkeznek. Nem véletlen alakították így ki a versenyszabályzatot a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) tagjai.
A különös, szinte rakéta-szerű formája az autóknak olyan céllal lettek megtervezve, hogy a lehető legnagyobb sebességét hozhassák ki a versenykocsik aerodinamikájából. Mivel így kisebb légellenállásba ütköznek a forma autók, a versenyek tényleg elképesztő sebességgel szoktak zajlani. Sokszor 380 km/h-val száguldoznak a versenypilóták, de a legmagasabb számon tartott sebesség a 417 km/h-t is elérte! Ez azt is jelenti, hogy igencsak nagy nyomást érezhetnek a versenyzők egyes kanyarokban. Nem beszélve a gyorsulási képességükről: egy mai Forma 1-es autó akár 2 másodperc alatt is el tudja érni a 100 km/h-t!
Az első világbajnokságot már 1950-ben megrendezték, de az első versenyre már 1947-ben sor került, csupán 2 évvel a II. világháború befejezte után. Azóta évről évre sor kerül a Forma 1 nagydíj megrendezésére, ami jelenleg a világ egyik legdrágább sportága, ezért a versenypilóta csapatok költségeit leginkább szponzorok fedezik.
Hungaroring: a versenyautó vezetés története Magyarországon
Érdekes történettel rendelkezik Magyarország legmodernebb versenypályája, ugyanis az első Forma 1 magyar nagydíjra már 1986-ban sor került, 3 évvel a rendszerváltás és a berlini fal leomlása előtt.
Bernie Ecclestone, a FIA elnöke már az 1980-as évek elején úgy döntött, hogy a vasfüggöny mögött, a szocialista blokk valamelyik tagországában szeretne rendezni egy Forma 1-es versenyt. Először magát Moszkvát célozta meg, de a több hónapig tartó tárgyalások nem hoztak semmilyen eredményt. Ezután több más ország (Kína, Jugoszlávia, Csehország) is szóba került, de végül 1983-ban Rohonyi Tamás magyar üzletember győzte meg a FIA elnökét, hogy látogasson el Budapestre is. Az akkori közlekedési miniszterhelyettes, Kis Dezső segítségével olyan felméréseket tudtak készíteni, amelyek mind az esztétikai, mind a környezetvédelmi szempontokat figyelembe vette. Így esett a választás a Mogyoród melletti tágas területre, az M3-as autópálya közelében.
1986-ban így kerülhetett sor az első versenykörülmények közt zajló forma autó vezetésre a Hungaroringen.
Formula autó élményvezetési lehetőségek az Euroringen és a DRX ringen is akadnak
Ma már mi is kipróbálhatjuk személyesen, hogy milyen érzés egy forma autó vezetése ugyanazokon a pályákon, ahol a profi versenypilóták is száguldoznak. Persze ezt az élményt valamelyik Forma 1 rajongó ismerősünknek is ajándékba adhatjuk. Nem túlzás azt mondani, hogy számukra ez a tökéletes élmény ajándék lehet!
A Formula Renault vezetésével tényleg beleélhetjük magunkat a versenyszellembe, miközben megismerkedünk a sebességnek egy új fogalmával az Euroring technikás, gyorsító szakaszokkal ellátott pályáján. Ugyanolyan profi csapat támogatja majd a szerencsés résztvevőt, mint bármely másik Forma 1-es versenyen. Még a vezetés alatt is kaphatunk instrukciókat a bukósisakon keresztül, úgyhogy tényleg minden elem rendelkezésre áll ahhoz, hogy minden elemét élvezhessük ennek az adrenalintól duzzadó élménynek.
Forma Easter vezetéssel pedig olyan forma autóval ismerkedhet meg, amelyet kifejezetten a szocialista blokk versenypilótáinak készítettek el a 70-es és 80-as években. Most pedig mi is megtapasztalhatjuk, hogy milyen versenyautót hoztak létre!
Ha cikkünk meghozta a kedvét, akkor ne habozzon, próbálja ki Ön is milyen érzés egy forma autó vezetése!