Adott már valakinek drift vezetést ajándékba?
A drift autók vezetésének története
A drift autók vezetésének történetében nagyobb szerepet játszik a Halálos Iramban: Tokiói Hajsza című film, mint gondolnánk. Amikor 2006-ban megjelent a film, az olyan lendületet adott a sportnak, amelyre nagyban szüksége volt. Ugyanis csak ezután vált világszerte (el)ismert sportággá, és alakultak meg a fontosabb egyesületek, világbajnokságok. Ezelőtt ugyanis Japán határain kívül nem tett szert nagyobb sikerekre ez az autós sport. Habár a szigetországban már az 1960-as években megrendezésre kerültek az első drift autóvezetési versenyek, a sportág maga csak 2004-re jutott el a nyugati országokba. Mivel a drift rajongók csekély számokban látogatták meg a futamokat, így sajnos kudarccal zárultak le az első jelentősebb autóversenyek. A Halálos Iramban film megjelenése óta ez azonban nagyban megváltozott: a japán D1 Grand Prix (nagydíj) mellett az amerikai Formula Drift, és az európai King of Europe versenyen is megjelennek a világ legprofibb drift versenypilótái.
Amikor Japánban először megjelent a sport az 1960-as években, akkor még illegális, hegyi utakon zajló, az úgynevezett „touge” versenyeken mérték össze tudásukat a pilóták (akárcsak a Tokiói Hajsza végső összecsapásában). A vezetőknek minél rövidebb idő alatt kellett teljesíteniük két pont közötti távolságot, egyes pilóták pedig a gyorsabb teljesítmény érdekében a rally vezetésből ismert kanyartechnikákat használták, így született meg a drift vezetéstechnika is. A sportág az 1980-as évekre konszolidálódott Japánban, amikor az amatőr drift vezetők közutak helyett versenypályákon akarták kihasználni hátsókerekes, tuningolt autóiknak a képességeit. Miután egyre több adrenalinvadász követte a példájukat, 20 évre rá már nem csak amatőr szinten űzték a sportot, és 2001-ben Daijiro Inada „autófanatikus” és Keiichi Tsuchiya japán bajnok megalapították a D1 Nagydíjat, amely máig a világ legrangosabb bajnoksága.
BMW E46 AC Schnitzer drift versenyautó vezetés: a nem mindennapi élmény ajándék
A drift-szerű sodródás minél további fenntartásához tökéletes kormányzás és gázpedálkezelés kell. Azonban kezdőként sem kell tartanunk attól, hogy részt vegyünk egy ilyen élményvezetésen, ugyanis Magyarországon ajándék drift vezetéstechnikai tréningben is részesülhetünk, hogy tényleg a lehető legtöbbet hozhassuk ki az autóból! A 260 lóerős BMW E46 AC Schnitzer ráadásul kifejezetten drift vezetésre lett tervezve, úgyhogy minden lehetőség adott, hogy felejthetetlen élményben részesülhessünk! Ráadásul a helyszínen egy közel 3000 m2-es versenypálya fogad majd minket, úgyhogy bőven akad majd hely a gyakorláshoz. Ha ismerősei között akadnak igazi adrenalinvadászok, akik rajonganak a gumifüstölésért és az élesen bevett kanyarokért, akkor egy ilyen élményvezetési kuponnal nehéz mellélőni!
Talán furcsának tűnhet elsőre, de a drift vezetés gyerekeknek is megfelelő élmény ajándék lehet. Ha ismer olyan ifjút, aki nagyban rajong a versenyautózásért, akkor egy ilyen meglepetéssel leírhatatlan örömöt szerezhet neki! Aggodalomra sincs semmi ok, hiszen maximális biztonság mellett zajlik egy ilyen program: a helyszínen minden szükséges felszerelést megkap a szerencsés résztvevő, és az élményvezetés teljes ideje alatt profi versenypilóta felügyeli és látja el tanácsokkal az ifjú pilótát. Egy BMW E36-os drift autóban élheti majd át először a fiatal „versenyző” a driftelés élményét!
Ha úgy érzi, hogy készen áll arra, hogy átéljen egy drift élményvezetést, vagy ismer olyat, aki örülne egy ilyen egyedi ajándéknak, akkor itt nyugodtan válogathat több élményautózási kupon közül!