Adott már valakinek Lamborghini vezetést ajándékba?
A Lamborghini sportautók egy rivalizálásnak köszönhetően születtek meg
A Lamborghini márka megjelenése a sportpiacon tulajdonképpen annak tudható, hogy az átlagnál személyesebb üzleti versengés alakult ki közte és a piacvezető Ferrari között.
A cég első luxus sportautóját Feruccio Lamborghini tervezte meg 1963-ban, de az első nagy piaci betörése előtt igencsak más vizeken evezett a híres autógyártó. Feruccio az olasz hadseregben szolgált a II. világháború ideje alatt, hazatérte után pedig megalapította saját cégét, ami kezdetekben traktorokat gyártott, később pedig égőket és klímaberendezéseket. Mérnöki érdeklődésével ő volt a család fekete báránya, mivel szülei szőlő termesztéssel foglalkoztak. Ettől függetlenül családjának így is be tudott segíteni, mivel édesapjának saját maga építette fel első traktorját.
Hobbi szinten a sportautók iránt is érdeklődött, és sikeres traktor üzletének hála többet is kipróbált közülük. Ugyanakkor semelyikkel sem volt teljesen megelégedve. Sőt, a Ferrarit kifejezetten kritizálta: túl zajosnak találta a motort, nehezen vezethetőnek. A kuplunggal sem volt megelégedve, amit szerinte túl gyakran kellett megjavítani, hogy megfelelően működjön. Javítási javaslataival felkereste magát Enzo Ferrarit. Mivel a 60-as évek elején a Ferrari számított a sportautók etalonjának, Enzo nem vette túl jó néven Feruccio tanácsait, és kissé gőgösen elbocsátotta, mondván, hogy ne egy traktoros mondja meg neki, hogy hogyan kell sportautót építeni. Más források szerint azt is hozzátette, hogy ha ennyire ért hozzá, akkor építse meg a saját sportautóját. Feruccio pedig pontosan ezt tette.
Enzo Ferrari alábecsülte Feruccio képességeit, ugyanis a feszült találkozó után hobbijából szenvedélyt faragott a „fiatal traktoros”, és csupán négy hónap elteltével már be is mutatta az első Lamborghini sportautót az 1963-as Torinói Autószalon alkalmából. Pár éven belül már majdnem akkora népszerűségnek (és bevételnek) örvendett a márka, mint a Ferrari. Ráadásul az első kocsik V12-es motorjai még a Ferrarik teljesítményét is meg tudák haladni, 1966-ban pedig a Lamborghini gyártotta az első középmotoros sportautót, amely átlépte a 300 km/h-s sebességet. Ezzel pedig megteremtette a „szupersportkocsik” kategóriáját.
Lamborghini Gallardo élményvezetés a Hungaroringen és más versenypályákon
520 lóerős, 5204 cm3-es V10 motor 510 Nm forgatónyomatékkal: ez az olasz fenevad nem más, mint a Lamborghini Gallardo. Vezetése előtt érdemes lelkileg is felkészülni arra, hogy 4 másodpercen belül el tudja érni a 100 km/h-s sebességet, és még az sem okoz neki kihívást, hogy több, mint 300 km/h-val göngyölje fel maga mögött az aszfaltot. Neve (akárcsak a legtöbb Lamborghini autó esetében) egy híres spanyol bikához köthető. Mivel még az alapító Feruccio csillagjegye is bika volt, így akart az autók nevén keresztül is erőt meg teljesítményt kommunikálni.
Amennyiben megajándékozná valamelyik barátját egy Lamborghini vezetéssel, akkor olyan versenypályákon is letesztelheti majd az olasz „bika” erejét, mint a Forma 1-es futamokról híres Hungaroring, a DRX Ring tágas reptere, és a technikás, gyorsító szakaszokkal ellátott Euroring.
Ha pedig inkább a főváros utcáin szeretnénk megtapasztalni, hogy mire képes a Lamborghini Gallardo, akkor erre is van lehetőségünk: igazán rendhagyó budapesti élményvezetésben lehet részünk az olasz legenda volánja mögül.
Amennyiben megadná a lehetőséget valamelyik ismerősének, hogy kipróbálja az olasz legendát, akkor ezen az oldalon megnézheti a felsorolt lehetőségek részleteit!