Miért ne próbálna ki egy Porsche élményvezetést?
A Porsche sportautók története: kocsik helyett tankok?
A céget Ferdinand Porsche alapította 1931-ben, de ekkor még nem gyártottak semmilyen autót a saját nevük alatt, hanem tanácsadással és szervizzel foglalkoztak. Az első nagy projektjük a német kormánytól érkezett. Azt a feladatot kapta a Porsche, hogy tervezze meg a „nép autóját”: így született meg a Volkswagen, ami nevéből adódóan szó szerint az is lett. A Volkswagen formavilágát azóta is a világ egyik legsikeresebb autó design-ként tartják számon. Az első igazi Porsche autó, a Porsche 64 csak ezután született meg 1939-ben.
A II. világháború alatt a Porsche gyártotta a német hadsereg számára a Volkswagen katonai változatait. Az egyik a Kübelwagen néven ismert terepjáró volt, a másik pedig a világon legtöbbet gyártott kétéltű jármű, a Schwimmwagen. A cég a kocsik mellett különféle tankokat is tervezett, de végül a német vezetés a Henschel & Son néven futó vállalattal szerződött le, ami később a világhírű, rettenetes erővel rendelkező, 60 tonnás Tigris Tankok születéséhez vezetett. Ettől függetlenül nem minden munkája veszett kárba a Porsche-nek, mivel az első Tigris Tankokhoz kialakított terveit felhasználták egy másik nehéz német katonai járműnél: ez volt az Elefánt Tankromboló. Ez utóbbi is egy páncélozott járgánynak számított, amit kisebb legénység működtetett, és gépfegyverrel meg rakétavetővel volt felszerelve.
A háború végére újabb komoly feladatot kapott a Porsche: ezúttal tényleg tankot építhetett, és nem is akármilyet. Még mai viszonylatban is a világ legnehezebb páncélozottjának számított a Maus VIII „szuper-tank”, mivel nem kevesebb, mint 188 tonnát nyomott. Az ágyúja pedig olyan lőszerrel volt felszerelve, ami a Szövetségesek bármelyik páncélozott járműjét kiiktathatta volna. A szörnyeteg viszont sosem került ki bevetésre, mivel a szovjet csapatok elfoglalták azt a területet, ahol a szuper-tankot tesztelték.
A cég ma is ismert, luxus sportautókhoz közelebbi identitása csak több évvel később alakult ki a háború után, amikor az 50-es évek elején eladták az első Porsche 356-ot. A korábbi, háború előtt Porsche 64 ugyanis inkább prototípus volt, és nem lett felhasználva kereskedelmi célokra.
Porsche vezetés ajándékba? Ilyen autók közül válogathatunk
Ha mi is ki szeretnénk próbálni, hogy milyen érzés Porsche-t vezetni, vagy netán egyedi élményajándékot keresünk sportautó rajongó ismerősünknek, akkor lesz miből válogatnunk. A Porsche 911 1963-ban látta meg először a napvilágot, és akkora sikert aratott, hogy azóta csak apróbb változtatásokon ment keresztül. Ez azt is jelenti, hogy azon kevés régebbi „coupé” sportautók közé tartozik, amelyek még ma is gyártásban vannak. Népszerűsége nem kis szerepet játszott abban, hogy támogassa a Porsche márkáról kialakított pozitív képet. 1999-ben az „Évszázad Autója” felmérésen 200 különböző autó közül az 5. helyezést érte el a Porsche 911. A kocsi sikere széles körű felhasználásának is köszönhető, mivel többféle autóversenyzési sportban is sikeresen teljesített, többek között a rallyzásban is.
A Porsche 997 Turbó egy picit újragondolt változata a 911-es modellnek, aminek gyártására 2004-ben került sor. Az új 3800 cm3-es, 500 lóerős Dupla Turbós Boxernek köszönhetően 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és a végsebessége akár a 350 km/h-t is elérheti!
Kipróbálna egy másik szuper sportautót is a Porsche-n kívül? Ezen az oldalon rengeteg élményvezetés kupont találhat!