Meglepne valakit a versenyautó vezetés élményével?
A versenyautó vezetés története
Az első hivatalosabb, feljegyzett autóversenyt 1867-ben tartották meg Angliában, Stockport városában. 20 évvel később már az első benzinmotoros autókkal is rendeztek futamokat Franciaországban. Az első nagyobb bajnokságot (ami már jobban hasonlított a manapság is megfigyelhető autóversenyekre) a párizsi „Le Petit Journal” magazin rendezte meg 1894-ben. A versenyen egy 127 km-es távon zajlott Párizs és Rouen között, és 102 pilóta vett részt az eseményen.
Az előbbi példákból látszik, hogy érdekes módon nem az USA számít az autóversenyzés bölcsőjének, az első amerikai autóversenyre ugyanis csak egy évvel később, 1895-ben került sor. Még ezek után is Franciaország dominált a versenyautó futamok terén.
A leghíresebb pálya versenyautók (akárcsak a legtöbb autóipari termék) a II. világháborút követő időszakban jelentek meg először: a hihetetlen teljesítménnyel bíró Lotus Super Seven Cabrio és Lotus Exige versenykocsik még az olyan márkákat is képesek túlszárnyalni, mint a Ferrari vagy a Lamborghini. A száguldozás életérzése a filmiparban is megmutatkozott: két James Bond filmben is szerepet kaptak a Lotus versenyautók.
Az 1960-as években a Porsche is megjelent saját versenyautó modelljeivel. A német autógyártó sikere megkérdőjelezhetetlenné vált: a 911-es modell olyan teljesítményt és megbízhatóságot tudott nyújtani, hogy az autó koncepciója szinte változatlan maradt első megjelenése óta. Ezért máig a világ egyik legsikeresebb versenyautójaként tartják számon. Az 1999-es „Évszázad Autója” szavazáson a 200 autóra leszűkített listán az 5. helyezést érte el a Porsche 911.
Versenyautó vezetés a Hungaroringen és más pályákon: ezeket az élményeket adhatjuk ajándékba
Magyarországon ugyanazokon a versenypályákon élhetjük át a versenyautó vezetés élményét, mint a profi pilóták. Ilyen a Forma 1-es futamoknak helyszínt biztosító Hungaroring, a Kiskunlacházi reptéren található tágas DRX Ring, vagy az éles kanyarokkal tűzdelt Kakucsring.
És hogy milyen autókat lehet vezetni ezeken a pályákon? Többek között olyan klasszikusokat, mint a Lotus Exige, vagy a Lotus Super Seven Cabrio. Az Egyesült Államokban rendezett „SCAA Pro Racing World Challenge” autóversenykben máig is sok pilóta vezet Lotus Exige versenyautót. Talán a legfeltűnőbb sikerük az Ausztráliában évente megrendezett, 1000 km hosszú „Bathurst” futamon történt, ahol 2014-ben és 2015-ben is ilyen autókat vezettek a legjobb eredményt elérő pilóták. A Lotus Exige minden bizonnyal egy versenypályára szánt fenevad. Sokan a Ferrari „kistestvéreként” tarják számon, mivel mind teljesítmény, mind külső szempontjából hasonlítanak egymásra. A Top Gear szerint viszont a Lotus Exige a legjobban vezethető versenyautó, amit valaha összeraktak. 265 lóerős motorjával 4 másodperc kell csak neki, hogy elérje a 100 km/h-t.
Ha Lotus vezetésen vennénk részt a Hungaroringen, akkor egy másik modellt is kipróbálhatunk. A Lotus Super Seven Cabrio első ránézésre jobban hasonlít egy gokart-ra, mint egy versenyautóra, de vigyázat, mert a látszat csal! Az egyszerű külseje valódi rakétát rejt, hiszen csak 3,4 másodperc kell neki, hogy megugorja a 100-at. Ilyen teljesítmény mellett pedig még az olyan sportautókat is meg tudja előzni, mint a Lamborghini vagy a Ferrari.
Porsche vezetést is ajándékba adhatunk valamelyik barátunknak, ráadásul nem is akármilyet. A közönségkedvenc Porsche 911 nem véletlen hódította meg olyan sok embernek a szívét: olyan sikeres volt az eredeti kialakítás, hogy 1963 óta csak apró változásokon ment keresztül ez a német versenyautó.
Amennyiben versenyautózást adna ajándékba valamelyik adrenalinvadász ismerősének, ide kattintva több lehetőség közül is válogathat!