A száguldó cirkusz egyik helyszíne, olyan kultikus versenypálya, mely minden férfiember bakancslistáján szerepel, ha egy kis lóerőkergetésről van szó. A Forma 1 szerelmesei jól ismerhetik. Sok, szűk pályaszakasz és erős kanyarok jellemzik. A versenyzők akik már futottak pár kört itt, az egyik legnehezebb pályának tartják. A pontos jelzők rá: 'Forró és poros'.
A kultikus Hungaroring versenypályát aligha szükséges bemutatni: az egyik legnépszerűbb hely egy igazi élményvezetéshez. A Mogyoródon található pálya nem véletlen ennyire közkedvelt hely: hazánk legmodernebb autóverseny-pályája leginkább a Formula-1 magyar nagydíjról ismert, ami minden évben hatalmas nézőközönséget vonz be.
Az élménypláza.hu weboldalán szétnézve rögtön fel fog tűnni neked, hogy igencsak széles választékkal rendelkezünk élményautózásokat tekintve. Neked már csak azt kell eldöntened, hogy melyik autóval szeretnéd kipróbálni a Hungaroringes élményvezetésedet! Ha pedig netán különleges ajándékot keresel valakinek, akkor most meglepheted ismerősödet álmai autójával! Pár kedvelt verda a kínálatunkból:
A „másik olasz legenda”: a Lamborghini fő riválisa hatalmas rajongói táborral rendelkezik. Elképesztő teljesítmény, és a luxus életérzés megtestesítője.
A kultikus amerikai izomautó kormánya mögött sosem tudjuk, hogy a több mint 500 lóerő milyen élményben részesít minket a kanyarokban.
Egy valódi japán szörnyeteg: nem véletlen kapta meg a „Godzilla” becenevet a Halálos Iramban is feltűnő szuper sportautó.
Mindegy, hogy te vezeted vagy visznek egy kört, az biztos, hogy maradandó élmény egy eredeti forma versenyautóban utazni, 100% F1 élmény :) !
Ha te is részt veszel egy adrenalintól duzzogó élményvezetésen a Hungaroringen, akkor személyesen is megtapasztalhatod, hogy nem véletlen lett így kialakítva a Formula-1 versenyszabályzata. A leginkább rakétára emlékeztető autók formája pont azzal a céllal lett kialakítva, hogy a lehető legnagyobb sebességét érhesse el egy pilóta a kocsi aerodinamikáját kihasználva.
Mivel ennek köszönhetően jóval alacsonyabb légellenállással kell megküzdenie a forma autóknak, így hihetetlen sebességgel tudnak száguldozni a pilóták a versenypályán. Nem ritka, hogy akár 380 km/h-val repesztenek az aszfalton a Forma 1-es versenyzők! Sőt, a jelenlegi rekord szerint a 417 km/h-t is elérte egyszer egy versenyző! Az elképesztő sebességhez pedig átlagon felüli gyorsulási képesség is tartozik: alig kell pár másodperc ahhoz, hogy már a 100 km/h-t is túllépje egy ilyen autó! Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy ekkora sebességnél eléggé nagy nyomással kell megküzdeniük a pilótáknak minden egyes kanyarban.
Külföldön az első világbajnokságra 1950-ben került sor, de már 1947-ben is rendeztek versenyt, alig pár évvel a II. világháború vége után. A Formula-1 azóta a világ egyik legdrágább sportágává nőtte ki magát, így tehát nem véletlen, hogy leginkább a szponzorok állják a versenypilóta csapatok költségeit.
A Formula-1 nagydíj népszerűségét tekintve gyakorlatilag a világ legrangosabb autóverseny sorozatának számít a nemzetközi piacon. A rendezvény legegyedibb ismertetőjegye természetesen a forma autók jelentik: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA = Federation Internationale de l'Automobile) versenyszabályzata szerint csakis olyan versenyautók vehetnek részt a nagydíjon, amelyeknek nyitott a karosszériája, és csupán egy üléssel rendelkeznek.
Érdekes módon Magyarország legmodernebb versenypályája már három évvel a rendszerváltás előtt adott otthont az első Forma 1-es magyar nagydíjnak, 1986-ban. Manapság pedig nem csak a profi versenypilóták élvezhetik ennek a csodás versenypályának az adottságait: ha te is részt szeretnél venni egy élményvezetésen a Hungaroringen, akkor a weboldalunkon olyan szuper sportautókat és legendás versenyautókat próbálhatsz ki, amelyekről eddig sokan csak álmodoztak!
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Bernie Ecclestone már a 80-as évek elején elhatározta magát arra, hogy a szocialista blokkhoz tartozó tagországok egyikében rendez Formula-1 nagydíjat. A FIA elnök elhatározottsága megkérdőjelezhetetlen volt: először Oroszország fővárosával, Moszkvával próbált megállapodni. Ambíciója azonban itt jelentős akadályba ütközött, mivel több hónapos tárgyalások után sem tudott megállapodni velük. Az elkövetkezendő három évben Kínával, Csehországgal, és az akkori Jugoszláviával is próbálkozott, de végül 1983-ban egy magyar üzletember, Rohonyi Tamás győzte meg Bernie Ecclestone-t, hogy nézzen szét Budapesten is.
Újabb három év elteltével már sor került az első magyar nagydíjra 1986-ban. Az akkori közlekedési miniszterhelyettes (Kis Dezső) segítségével olyan felmérések alapján látta meg a napvilágot a Hungaroring, ahol az esztétikai szempontok mellett a környezetvédelemre is figyeltek. Így vált az M3-as autópálya közelében található, Mogyoród melletti tágas terület a magyar versenypálya otthonává!